eParking -palvelun sopimusehdot
Käyttämällä eParking-palveluita sitoudut noudattamaan näitä loppukäyttäjän sopimusehtoja. Palveluiden käyttö ei ole sallittua, mikäli et hyväksy näitä sopimusehtoja.
1. Yleistä
Tervetuloa eParking -palveluiden pariin!
Näitä eParking -palveluiden (”Palvelu”) sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkopalveluiden www.eparking.fi ja app.eparking.fi sekä mobiilisovelluksen eParking ja niiden erilaisten sisältöjen käyttöön, sekä niiden välityksellä tilattavien ja ostettavien palveluiden kauppaan. Näitä Ehtoja sovelletaan eParking-latauspalveluun (”Latauspalvelu”) sekä eParking-pysäköintipalveluun (”Pysäköintipalvelu”), joista yhdessä käytetään nimitystä Palvelu.
Tämän loppukäyttäjäsopimuksen osapuolena ovat eParking / IGL-Technologies Oy (”Palveluntarjoaja”) sekä Palvelua käyttävä loppuasiakas (jäljempänä ”Asiakas”). Palvelu sisältää näitä loppukäyttäjäsopimuksen Ehtoja tarkentavia toimintaohjeita ja tietoa.
Asiakkaita ovat sekä ne henkilöt, jotka hankkivat Palvelun itse itselleen käyttöön kuluttajan roolissa sekä ne henkilöt, jotka käyttävät Palvelua loppukäyttäjänä muun tahon (kuten työnantajan, asunto-osakeyhtiön tai oppilaitoksen) heille hankkimaa pääsyä käyttäen. Näitä muita tahoja kutsutaan Ehdoissa yhteisöasiakkaiksi (”Yhteisöasiakas”).
Asiakkaita, ja siten näiden Ehtojen soveltamisen piirissä, ovat myös kaikki muutoinkin Palvelua käyttävät henkilöt, kuten Palveluntarjoajan verkkosivustojen maksuttomissa osioissa vierailevat henkilöt.
2. Palveluntarjoaja, asioinnin kieli ja asiakastuki
IGL-Technologies Oy
Y-tunnus: 2304284-4
Korkeakoulunkatu 7
33720 TAMPERE
Ehtoja koskevat kysymykset pyydämme osoittamaan: info@eparking.fi.
Palvelussa asiointi tapahtuu Asiakkaan valitsemalla, Palvelussa kulloinkin saatavilla olevalla kielivalinnalla (tällä hetkellä suomi, ruotsi ja englanti).
Asiakaspalvelua on saatavilla suullisesti suomen ja englannin kielellä, kirjallisesti myös ruotsiksi.
3. Kuka voi käyttää Palvelua?
Palvelua voivat käyttää sekä yksityishenkilöt itsenäisesti että Yhteisöasiakkaiden kautta Palvelun käyttöoikeuden hankkivat henkilöt, kaikki kuluttajan roolissa suhteessa Palveluntarjoajaan.
Palvelun rekisteröitymistä vaativiin osioihin edellytämme Asiakkaalta vähintään 18 vuoden ikää, oikeustoimikelpoisuutta sekä voimassa olevaa Asiakkaan matkapuhelinnumeroa ja henkilön sähköpostiosoitetta. Alaikäisistä 15–17-vuotiaat voivat rekisteröityä Palvelun Asiakkaiksi, mikäli alaikäisellä on käytössään lainsäädännön mukaisesti ajoneuvo, jonka lataamista ja/tai pysäköintiä hän hoitaa ajoneuvonsa käyttäjänä, huoltajansa nimenomaisella suostumuksella.
4. Asiakkaan tilin avaaminen, päivittäminen ja sulkeminen sekä Asiakkaan tunnukset
Asiakkaan tulee antaa Palvelun rekisteröitymistä vaativiin osioihin itsestään ja käytössään kulloinkin olevista ajoneuvoista kaikki pyydetyt tiedot oikein, sekä huolehdittava muuttuneiden tietojensa päivittämisestä.
Palveluntarjoajalla on oikeus perustellusta syystä hylätä Asiakkaan rekisteröityminen, sekä sulkea Asiakkaan tili väliaikaisesti tai pysyvästi. Lisäksi Palveluntarjoajalla on oikeus lakkauttaa Asiakkaan tili, mikäli Asiakas ei ole kirjautunut Palveluun taikka käyttänyt Palvelun maksullisia ominaisuuksia 12 kuukauteen.
Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Lisäksi Asiakas vastaa Palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan käytöstä sekä huolellisesta säilytyksestä. Asiakas vastaa siitä, että käyttäjätunnukset ja/tai salasanat eivät paljastu ulkopuolisille. Asiakkaan on ilmoitettava Palveluntarjoajalle viivytyksettä (puh. 034 108 9272 - arkisin klo 7–18, pvm/mpm), jos hänellä on aihetta epäillä tunnustensa paljastuneen ulkopuoliselle.
5. Rinnakkaiskäyttäjä Asiakkaan asiakastilillä
Tietyillä pysäköintialueilla on mahdollista lisätä Asiakkaan asiakastilille yksi rinnakkaiskäyttäjä Asiakkaan hakemuksen perusteella. Palveluntarjoaja voi hyväksyä Asiakkaan hakemuksesta rinnakkaiskäyttäjän lisäämisen, sekä tehdä päätöksen olla sitä hyväksymättä. Asiakas vastaa täysimääräisesti Palveluntarjoajalle siitä, että näitä Ehtoja noudatetaan myös rinnakkaiskäyttäjän osalta ja toimesta. Asiakas on vastuussa näiden Ehtojen hyväksyttämisestä Asiakkaalle hyväksytyn rinnakkaiskäyttäjän osalta.
6. Palvelua koskevan sopimuksen syntyminen ja sopimuksen kohde
Sopimus niihin osiin Palvelua, jotka edellyttävät rekisteröitymistä, syntyy Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välille, kun Asiakas on rekisteröitynyt ja ensimmäisen kerran käyttää Palvelua.
Mikäli Asiakkaan käyttöoikeutta koskevan sopimuksen on tehnyt esimerkiksi hänen työnantajansa tai muu organisaatio Yhteisöasiakkaana, näiden Ehtojen mukaisen sopimuksen katsotaan Asiakkaan kohdalta syntyvän sinä hetkenä, kun hän rekisteröityy ensimmäisen kerran käyttämään Palvelua.
Sopimuksen kohteena on Asiakkaan pääsy Lataus- ja/tai Pysäköintipalveluun sekä maksullisten palveluiden tilaaminen niiden kautta. Palvelu sisältää Lataus- ja/tai Pysäköintipalvelun tuottamisen niille Asiakkaille, jotka sijaitsevat Palvelun saatavuusalueella ja joilla on tekniset edellytykset vastaanottaa Palveluita. Asiakas vastaa Palveluiden käyttöön vaadittavista laitteista, kuten matkapuhelimesta, verkkoyhteyksistä, maksuvälineistä ja maksujen suorittamisesta sekä selaimen ja muiden ohjelmistojen riittävästä suojaamisesta ja toiminnasta sekä yhteensopivuudesta Palveluiden kanssa.
7. Latauspalvelun käyttäminen
Latauspalvelun käyttäminen tapahtuu web- tai mobiilisovelluksen kautta. Latauspalvelun kulloinkin voimassa olevat tiedot ja hinnat ilmoitetaan Palvelussa. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa hintoja joustavasti, muun muassa vuorokaudenajasta riippuen. Latauspalvelun hinta voi olla myös asiakaskohtainen, jolloin se voi poiketa perushinnasta.
Asiakas vastaa siitä, että hän käyttää Latauspalvelua ja latauslaitteistoa niiden käyttämisestä annettujen ohjeiden mukaisesti. Ennen latauksen aloitusta Asiakkaan tulee varmistaa, että hänen autonsa latausjärjestelmä on Latauspalvelussa käytettävän standardin mukainen ja että Asiakkaan auto voidaan ladata Latauspalvelussa. Latauskaapeli on liitettävä, lataus suoritettava ja päätettävä autokohtaisten ohjeiden ja latauspistettä koskevien ohjeiden mukaisesti. Asiakkaan on tarkistettava latauspisteen tilatieto ja mahdolliset virheilmoitukset.
Asiakas vastaa siitä, että käyttäessään schuko-pistokkeellista Palveluntarjoajan eTolppa-latauspistettä sähköauton tai hybridin lataukseen, hän käyttää lataukseen vain vaatimusten mukaista latausjohtoa, jonka syöttövirta on rajoitettu kyseisen latauspaikan vaihtoehtojen mukaan joko 8 ampeeriin standardin SFS-EN-62752 mukaisesti (tämä vastaa noin 1,8 kW:n lataustehoa) taikka 16 ampeeriin standardin IEC 60884-1:2022 mukaisesti (tämä vastaa noin 3,6 kW:n lataustehoa).
Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että hänen maksutietonsa Palvelussa ovat ajantasaiset ja riittävät hetkellä, jolloin hän käyttää Latauspalvelua.
Julkisen latauspisteen käyttö veloitetaan Asiakkaan Palveluun lataamastaan saldosta kulloinkin voimassa olevan hinnaston ja muiden maksuehtojen mukaisesti. Minimimäärä saldon lataukseen on € 5.
Ei-julkisen latauspisteen käyttö veloitetaan Asiakkaan Palveluun lataamastaan saldosta tai automaattisesti kuukausittain jälkikäteen toteutuneen Latauspalvelun käytön ja kulloinkin voimassa olevan hinnaston ja muiden maksuehtojen sekä Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välisen Operointisopimuksen mukaisesti.
Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden kehittää Asiakkaalle myös muita joustavia maksumahdollisuuksia.
Maksuhäiriötapauksissa Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden sulkea Asiakkaan Palvelun tili. Maksujen myöhästyessä Palveluntarjoaja pidättää oikeuden periä lain mukaista viivästyskorkoa sekä soveltuvissa tapauksissa perintäkuluja.
Asiakas on velvollinen noudattamaan pysäköinnistä annettuja rajoituksia ja määräyksiä latauspisteellä.
8. Pysäköintipalvelun käyttäminen
Pysäköintipalvelua voi käyttää kertamaksullisiin pysäköintitapahtumiin, määräaikaiseen kausipysäköintiin sekä toistaiseksi voimassa olevaan kausipysäköintiin. Asiakas voi hakea määräaikaisen kausipysäköinnin jatkamista seuraavalle määräaikaiselle kaudelle Palvelun kautta. Jatkamishakemus on tehtävä viimeistään sen kalenterikuukauden loppuun mennessä, mikä edeltää viimeistä voimassaolokuukautta (esim. elokuun loppuun mennessä on haettava jatkoa lokakuulle). Määräaikainen kausipysäköinti on voimassa kerrallaan 1, 3, 6 tai 12 kalenterikuukautta Asiakkaan valinnan mukaan.
Toistaiseksi voimassa oleva kausipysäköinti on voimassa, kunnes se Asiakas tai Palveluntarjoaja päättää sitä koskevan sopimuksen kohdassa 12 määritellyllä tavalla.
Pysäköintipalvelun käyttäminen tapahtuu mobiilisovelluksen kautta. Pysäköintipalvelun kulloinkin voimassa olevat tiedot ja hinnat ilmoitetaan Palvelussa. Pysäköintiin sovelletaan sen alkaessa voimassa ollutta hintaa. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa hintoja joustavasti, muun muassa vuorokaudenajasta riippuen. Pysäköintipalvelun hinta voi olla myös asiakaskohtainen, jolloin se voi poiketa perushinnasta.
Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että hänen maksutietonsa Palvelussa ovat ajantasaiset ja riittävät hetkellä, jolloin hän käyttää Pysäköintipalvelua.
Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että hänen määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva kausipysäköintilupansa Palvelun sisältämään pysäköintialueeseen on voimassa ja maksettu pysäköinnin alkaessa sekä kunkin laskun eräpäivään mennessä. Kausipysäköintihinnan maksupyyntö muodostuu Palveluun noin 7 vuorokautta ennen seuraavan laskutus- / sopimuspysäköintikauden alkamista ja maksu tulee olla maksettuna viimeistään kunkin laskun eräpäivänä. Mikäli Asiakas maksaa laskun vasta eräpäivän jälkeen, aktivoituu kausipysäköintilupa takaisin voimaan maksusuorituksen vastaanottamisen yhteydessä.
Lyhytaikaisen Pysäköintipalvelun käyttö veloitetaan Asiakkaalta automaattisesti kaksi kertaa kuukaudessa, kuun puolessa välissä ja lopussa, toteutuneen Pysäköintipalvelun käytön ja kulloinkin voimassa olevan hinnaston ja muiden maksuehtojen mukaisesti.
Asiakas vastaa siitä, että hän käyttää Pysäköintipalvelua kunkin pysäköintialueen käyttämisestä Palvelussa ja/tai pysäköintialueella annettujen määräysten ja ohjeiden mukaisesti ja että hänen Pysäköintipalvelun kartasta valitsemansa pysäköintialue vastaa Asiakkaan auton sijaintia ja pysäköintialuetta.
Kausipysäköinnistä ei palauteta mitään maksuja, vaikka Asiakas lopettaisi Pysäköintipalvelun käytön mistä tahansa syystä kesken jo maksetun kauden.
9. Asiakkaan muut vastuut Palvelun käyttöön liittyen
Asiakas huolehtii ja vastaa siitä, että hän:
ylläpitää itseään ja käytössään olevia ajoneuvoja sekä mahdollisia rinnakkaiskäyttäjiään koskevia tietoja ajantasaisena;
poistaa Palvelusta niiden ajoneuvojen rekisterinumerot, jotka eivät enää ole Asiakkaan käytössä;
sallii Palvelun käyttämiseksi tarpeellisen sijaintitiedon jakamisen Palveluntarjoajalle vähintään Palvelun käyttöaikoina (Palvelun karttatoiminto ei toimi tarkasti ilman päätelaitteen sijaintiedon jakamisen sallimista), taikka muussa tapauksessa vastaa siitä, että käyttää Palvelua oikeassa sijainnissa karttatoiminnon ollessa epätarkempi ilman sijaintilupaa;
ei käytä Palvelua ajoneuvon ajamisen aikana;
maksaa latauksensa tai pysäköintinsä muulla tavoin, jos Palvelu ei ole sillä hetkellä saatavilla tai on epäkunnossa (esimerkiksi huoltotoimenpiteiden tai heikon verkkoyhteyden vuoksi);
maksaa Palvelun käyttöön liittyvät maksut ajallaan;
noudattaa pysäköintiin liittyviä määräyksiä ja ohjeita ja vastaa pysäköintivirhemaksuista ja muista määräysten ja ohjeiden vastaisen toiminnan seuraamuksista;
ilmoittaa viivytyksettä Palveluntarjoajalle, jos Palvelun käyttämiseen tarkoitettu matkapuhelin katoaa tai varastetaan;
käyttää Palvelua vain itse; ja
käyttää Palvelua vain näiden sopimusehtojen, lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin.
Jos Asiakas ei ilmoita matkapuhelimensa tai muun lataustunnisteen tai tunnistustavan katoamisesta tai varkaudesta viivytyksettä Palveluntarjoajalle, Asiakas vastaa mahdollisista Asiakkaan tilillä tehdyistä Palvelun ostotapahtumista.
Asiakas vastaa täysmääräisesti näiden Ehtojen, lain tai hyvän tavan vastaisesta Palvelun käytöstä aiheuttamastaan vahingosta Palveluntarjoajalle, muille Palvelun käyttäjille sekä kolmansille osapuolille. Palveluntarjoajalla on oikeus estää Palvelun käyttäminen sekä ostosten tekeminen.
Palveluntarjoajan maksupalvelukumppanina toimii Nets. Maksamiseen sovelletaan myös sen omia käyttöehtoja sekä henkilötietojen käsittelyä koskevia ehtoja, jotka molemmat löytyvät Netsin verkkosivuilta. Palvelun voi maksaa kulloinkin Netsin tarjoamilla maksutavoilla, jotka ovat selkeästi näkyvissä Palvelussa. Maksun saajana Asiakkaan tiliotteella näkyy Nets tai Paytrail. Maksuhäiriötapauksissa Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden sulkea Asiakkaan tili Palvelussa. Maksujen myöhästyessä Palveluntarjoaja pidättää oikeuden periä lain mukaista viivästyskorkoa sekä soveltuvissa tapauksissa perintäkuluja.
Asiakkaan on mahdollista viestiä Palvelun kautta Palveluntarjoajalle muun muassa havaitsemistaan epäkohdista latauspisteissä tai pysäköintialueissa, ja ladata Palveluun myös valokuvia tekstimuotoisten viestien rinnalla (yhdessä ”Aineisto”). Lähettämällä Aineistoa Palvelun kautta Asiakas hyväksyy ja vahvistaa sen, että:
Asiakkaan lähettämä Aineisto ei ole laitonta tai muuten sopimatonta;
ennen lähettämistä Asiakas on käyttänyt kohtuullisia varotoimia löytääkseen ja poistaakseen Aineiston mahdollisesti sisältämät virukset tai muut haitalliset ominaisuudet; ja
Aineisto on Asiakkaan omaa tai Asiakkaalla on rajoitukseton oikeus toimittaa se Palveluntarjoajalle.
Palveluntarjoaja voi harkintansa mukaan milloin tahansa poistaa Asiakkaan lähettämän Aineiston Palvelusta eikä Palveluntarjoajalla ole velvollisuutta sitä säilyttää tai toimittaa siitä kopioita Asiakkaalle.
Mikäli Asiakas rikkoo vastuitaan, on Palveluntarjoajalla oikeus estää hänen pääsynsä Palveluun ja/tai purkaa käyttöä koskeva sopimus välittömästi, ilman velvollisuutta hyvittää Asiakkaalle tämän tai tälle käyttöoikeuden hankkiman tahon (kuten työnantajan) maksamia palkkioita.
10. Palveluntarjoajan vastuut
Palveluntarjoaja ei milloinkaan vastaa Asiakkaan antamissa ja päivittämissä henkilö- ja muissa tiedoissa olevista kirjoitus- tai muista virheistä ja niistä aiheutuneista seuraamuksista, kuten virheellisistä lataus- tai pysäköintitapahtumista taikka pysäköintivirhemaksuista.
Palveluntarjoaja ei anna mitään vakuutusta Palvelun ajantasaisuudesta, virheettömyydestä tai kattavuudesta. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että Asiakas käyttää Palvelua omalla vastuullaan eikä Palveluntarjoaja anna vakuutusta siitä, että Palvelun toiminnassa ei ilmene virheitä tai keskeytyksiä. Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelun tai Palvelusta ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle. Palveluntarjoaja ei vastaa kolmannen osapuolen tarjoamista palveluista, tietoliikenneverkon tai muiden toiminnallisten osien toiminnasta sekä niiden mahdollisista vaikutuksista Palvelun toimivuuteen.
Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure), kuten lain määräyksen, viranomaisten toimenpiteen, sabotaasin, sodan, tietoliikenneyhteyksien tai kuljetusten virheen tai viivästymisen, boikotin, lakon, epidemian tai muun vastaavan tilanteen, jota Palveluntarjoaja ei ole voinut ottaa huomioon ennen sopimuksen tekemistä, aiheuttamasta vahingosta tai menetyksestä.
www.eParking.fi ja app.eParking.fi -sivustot toimitetaan "sellaisena kuin ne ovat". Palveluntarjoaja ei takaa sitä, että sivustoja voidaan käyttää keskeytyksettä tai virheettömästi. Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden tehdä sivustoihin muutoksia tai rajoittaa niihin pääsyä milloin tahansa.
Palveluntarjoaja on velvollinen korvaamaan Asiakkaalle ainoastaan sellaisen välittömän vahingon, joka on aiheutunut Palveluntarjoajan lain tai sopimuksen vastaisesta tuottamuksellisesta menettelystä. Tällaisia välittömiä vahinkoja ovat tavanomaisesti virheen selvittämisestä aiheutuneet välittömät kustannukset, kuten puhelin- ja postikustannukset. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneista välillisistä vahingoista, kuten saamatta jääneestä voitosta tai taloudellisesta vahingosta. Asiakkaalla ei ole oikeutta saada syntyneistä välittömistä vahingoista korvausta, jollei Asiakas ilmoita virheestä Palveluntarjoajalle sekä esitä korvausvaatimusta ja näyttöä aiheutuneesta vahingosta viivytyksettä ja kohtuullisessa ajassa. Palveluntarjoajan vastuu on enintään Suomen lain pakottavien säännösten mukainen.
Palvelussa ja Palveluntarjoajan sivustoilla voi olla linkkejä kolmansien osapuolien omistamille tai ylläpitämille sivustoille. Siirtyessään tällaisille sivustoille Asiakkaan on tutustuttava ja hyväksyttävä niiden mahdolliset käyttöehdot ennen käytön aloittamista. Siirtymällä linkitetyille sivustoille Asiakas hyväksyy myös, että sivustot eivät ole Palveluntarjoajan hallinnassa, eikä Palveluntarjoajalla ole mahdollisuuksia vaikuttaa niillä julkaistun aineiston sisältöön. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa mistään kolmannen osapuolen sivustojen sisältämästä aineistosta. Palveluntarjoajan ulkopuolisen, kolmannen osapuolen linkin sisältyminen Palveluntarjoajan sivustoille ei myöskään viittaa siihen, että Palveluntarjoaja kannattaisi tai mainostaisi kyseisiä sivustoja tai niillä mainittuja tuotteita tai palveluita.
11. Immateriaalioikeudet
Palvelun, Palveluntarjoajan verkkosivustojen sekä niiden sisältämien aineistojen ja tunnusten immateriaalioikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle sekä kolmansille osapuolille, ja Palvelun oikeudet muutoin Palveluntarjoajalle tai sen yhteistyökumppaneille.
Palvelu ja Palveluntarjoajan verkkosivustot sisältävät tekijänoikeudellisesti suojattua aineistoa. Kaikki oikeudet, joita ei nimenomaisesti myönnetä näissä Ehdoissa, pidätetään. Palvelun ja verkkosivustojen sisällön tai niiden osan kopioiminen, siirtäminen, jakelu tai tallentaminen missä muodossa tahansa on kiellettyä ilman Palveluntarjoajan etukäteistä kirjallista suostumusta. Palvelua ja Palveluntarjoajan verkkosivustoja saa katsella ja tarkastella tietokoneella, matkapuhelimella tai muulla vastaavalla laitteella sekä tulostaa osia niistä Asiakkaan omaa, henkilökohtaista käyttöä varten. Sisältöjen osittainenkin jakeleminen on kiellettyä ilman Palveluntarjoajan erillistä kirjallista ennakkosuostumusta.
Immateriaalioikeudet Asiakkaalle kuuluviin aineistoihin, jotka Asiakas lisää Palveluun (kuten valokuvat ja videot), säilyvät Asiakkaalla.
12. Asiakkuuden päättyminen
Asiakkaalla, joka on kuluttaja, on oikeus peruuttaa näiden Ehtojen mukainen sopimus 14 päivän kuluessa sen solmimisesta. Vastaavalla tavalla, jos Asiakas on tilannut Palveluntarjoajalta muita tuotteita, Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaan ei tarvitse ilmoittaa syytä käyttääkseen peruuttamisoikeuttaan.
Jos Asiakas on pyytänyt palvelujen suorittamista ennen 14 päivän peruuttamisajan päättymistä aloittamalla Lataus- ja/tai Pysäköintipalvelun käytön, Asiakkaan on maksettava kohtuullinen korvaus palveluista, jotka Palveluntarjoaja on suorittanut sopimuksen täyttämiseksi ennen Asiakkaan peruutusilmoituksen tekemistä. Asiakkaan peruuttamisoikeus ei koske lataus- ja pysäköintikertoja, ja Asiakas on täysimääräisesti vastuussa kaikista niihin liittyvästä maksuista, jotka ovat aiheutuneet ennen Palvelun peruuttamista tehdyistä lataus- ja pysäköintikerroista.
Määräaikaisen tai toistaiseksi voimassa oleva kausipysäköinti voidaan aloittaa ennen peruuttamisajan päättymistä, jos Asiakas on Palvelun käytön aloittamalla antanut ennakkosuostumuksensa siihen, että sopimuksen täyttäminen alkaa peruuttamisoikeuden voimassaoloaikana, ja antanut näin hyväksyntänsä sille, että hän näin menettää peruuttamisoikeutensa.
Peruuttamisajan päättymisen jälkeen Asiakas voi irtisanoa Palvelun. Irtisanominen tehdään aina kirjallisesti joko eParking-sovelluksen kautta varauksen tiedoissa tai sähköpostilla. Asiakkaan tulee ensisijaisesti lähettää sähköposti siitä sähköpostista, joka hänellä on eParking-tilinsä asiakastiedoissa. Jos tämä ei ole mahdollista, Asiakkaan tulee perustella muun sähköpostiosoitteen käyttö irtisanomisilmoituksen lähettämiseen sekä ilmoittaa, mikä sähköpostiosoite hänen käyttäjätunnuksellaan on eParking-sovelluksessa. Irtisanomisaika on kuluvaa kuukautta seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti, eli jos Asiakas irtisanoo sopimuksensa elokuussa, sopimus päättyy syyskuun viimeisenä päivänä. Asiakkaan maksuvelvollisuus jatkuu siihen päivämäärään saakka, minne toistaiseksi voimassa oleva kausipysäköinti on irtisanomisen myötä voimassa. Osa eParking-laskuista, esimerkiksi lataukseen kulutetun sähkön laskut, saattavat tulla Asiakkaalle sopimuksen päättymishetken jälkeen, ja Asiakkaan maksuvelvollisuus koskee myös näitä loppulaskuja.
Peruuttamis- ja irtisanomisilmoitus tulee lähettää Palveluntarjoajalle sähköpostilla osoitteeseen info@eparking.fi ja sisällyttää ilmoitukseen myös Asiakkaan nimi, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero.
Palveluntarjoajalla on oikeus irtisanoa Palvelun asiakkuus päättymään 7 vuorokauden kuluttua irtisanomisilmoituksen lähettämisestä, jos Asiakas ei ole muistutuksesta huolimatta kohtuullisessa ajassa suorittanut korjauksia seuraaviin:
Asiakas ei täytä maksuvelvollisuuttaan;
Asiakas käyttää Palvelua näiden Ehtojen vastaisesti tai niiden velvollisuuksien vastaisesti, joita hänellä on Palveluntarjoajaa taikka Yhteisöasiakasta kohtaan; tai
Palveluntarjoajalla on aihetta epäillä, että Palvelua käytetään väärin.
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää Asiakkaan pysäköintiluvan toteuttaminen, mikäli Asiakas ei ole maksanut Palveluun liittyviä laskujaan viimeistään niiden eräpäivinä. Pysäköintilupa aktivoituu takaisin käyntiin, kun laskun suoritus saapuu pian eräpäivän jälkeen Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus edetä Asiakkaan sopimuksen irtisanomiseen edellä yksilöidyssä maksujen laiminlyöntitilanteissa.
Sopimuksen päättymisen jälkeen Asiakkaan käyttäjätilin henkilötiedot poistetaan, jolloin yhteys tietojen ja lataushistorian välillä puretaan ja tilastollinen lataushistoria ilman yhdistämismahdollisuutta Asiakkaaseen jää Palveluntarjoajan haltuun. Asiakkaan asiakkuuteen ja asiointitapahtumiin liittyviä tietoja säilytetään kuitenkin siltä osin kuin Palveluntarjoajalla on tarve mahdollisten perintätoimien ja erimielisyyksien käsittelyn vuoksi. Henkilötietojen käsittelyaikaan liittyvät lisätiedot ovat Palveluntarjoajan tietosuojaselosteessa.
13. Henkilötietojen käsittely
Palveluntarjoaja käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Palvelun tietosuojaselosteesta. Palvelussa hyödynnettävien kolmansien osapuolien, kuten mm. pysäköintilaitosten ja maksupalveluntarjoajien, tietosuojaselosteet löytyvät näiden palveluntarjoajien verkkopalveluista ja Asiakasta kehotetaan tutustumaan myös niihin.
14. Sopimuksen voimassaolo ja siirto
Nämä Ehdot soveltuvat Palvelun maksuttomien, julkisten osioiden käyttöön aina Palvelussa vierailtaessa.
Palvelun rekisteröitymistä edellyttävää käyttöä koskeva sopimus on voimassa toistaiseksi, taikka Asiakkaan kanssa sovitun tai Asiakkaan tilauksessa näkyvän määräajan. Sopimus päättyy viimeistään silloin, kun Asiakkaan asiakastili suljetaan.
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Palvelua koskevaa sopimusta kolmannelle osapuolelle. Palveluntarjoaja voi siirtää sopimuksen kolmannelle osapuolelle ilmoittamalla siirrosta Asiakkaalle.
15. Sopimuksen päättymisen vaikutukset
Palvelun käyttöä koskevan sopimuksen päättyessä mistä tahansa syystä Asiakkaan sopimukseen perustuva oikeus käyttää Palvelua lakkaa.
16. Muutokset Palveluun ja Ehtoihin
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä Ehtoja sopeuttaakseen Palvelun sisältöä ja/tai toimintaa tai Ehtoja vastaamaan muuttunutta toimintaympäristöä, kehitettyä liiketoimintaa ja/tai muuttunutta sääntelyä. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat Ehdot ovat nähtävissä Palvelun verkkosivustolla sekä mobiilisovelluksessa. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa mahdolliset muutokset näissä Ehdoissa sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.
Mikäli Ehtoja muutettaisiin tavalla, joka olennaisesti heikentäisi kuluttaja-asiakkaan asemaa hänen jo ostamansa ja vielä käyttöajaltaan kesken olevan Palvelun osalta, Palveluntarjoaja informoi tällaisia kuluttaja-asiakkaita tulevasta ehtomuutoksesta ja tarjoaa näille mahdollisuuden päättää sopimus ennen muutosten voimaanastumista.
17. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.
Mikäli osapuolten välille syntyy näiden Ehtojen muodostamasta sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan ensi asteena Pirkanmaan käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
eParking -service Terms and Conditions
By using eParking services, you agree to comply with these End User Terms and Conditions. The use of the services is not permitted if you do not accept these terms and conditions.
1. General
Welcome to the eParking services!
These Terms and Conditions (hereinafter "Terms") of the eParking services (the "Service") apply to the use of the online services at www.eparking.fi and app.eparking.fi, as well as the eParking mobile application and their various contents. These Terms also apply to the sale of services ordered and purchased through them. These Terms apply to the eParking charging service ("Charging Service") and the eParking parking service ("Parking Service"), collectively referred to as the Service.
The Parties to this End User Agreement are eParking / IGL-Technologies Oy (the "Service Provider") and the end user of the Service (hereinafter "Customer"). The Service includes operational guidelines and information that supplement these Terms of the End User Agreement.
Customers include both individuals who purchase the Service for their own use as consumers, and those who use the Service as end users through access provided by another entity (such as an employer, housing company, or educational institution). These other entities are referred to as Community Customers ("Community Customer") in the Terms.
Customers, and thus subject to the application of these Terms, also include all other individuals who use the Service, such as those visiting the free sections of the Service Provider's websites.
2. Service Provider, Language of Communication, and Customer Support
IGL-Technologies Oy
Business ID: 2304284-4
Korkeakoulunkatu 7
33720 TAMPERE
Communication within the Service is conducted in the language chosen by the Customer from the language options currently available in the Service (currently Finnish, Swedish, and English).
Customer support is available in Finnish and English both orally and in written form, and in Swedish in written form.
3. Who Can Use the Service?
The Service can be used by both private individuals independently and persons who acquire access to the Service through Community Customers, all in their capacity as consumers in relation to the Service Provider.
For sections of the Service that require registration, we require the Customer to be at least 18 years old, possess legal capacity, and provide a valid mobile phone number and email address. Minors aged 15 to 17 may register as Customers of the Service if they have a vehicle at their disposal in accordance with legislation, which they manage as users of the vehicle, with the explicit consent of their guardian.
4. Opening, Updating, and Closing the Customer's Account, as well as Customer Credentials
The Customer must provide all requested information accurately regarding themselves and the vehicles they intend to use pertaining to the Service for registration, and they must ensure that information is kept up-to-date.
The Service Provider has the right to reject the Customer's registration for justified reasons and to temporarily or permanently close the Customer's account. Additionally, the Service Provider has the right to terminate the Customer's account if the Customer has not logged into the Service or used the paid features of the Service for 12 months.
The Customer is responsible for the accuracy of the information provided to the Service Provider. Furthermore, the Customer is responsible for the use and careful storage of their Service username and password. The Customer must ensure that usernames and/or passwords are not disclosed to outsiders. The Customer must notify the Service Provider without delay (phone: +358 34 108 9272 - weekdays from 7 AM to 6 PM) if they have reason to suspect that their credentials have been disclosed to an outside party.
5. Additional User on the Customer's Account
In certain parking areas, the Customer can apply to add an additional user to their account. The Service Provider may approve or reject this application at its discretion. The Customer is fully responsible for ensuring that the additional user complies with these Terms. It is also the Customer’s responsibility to make sure the additional user agrees to these Terms.
6. Formation of the Agreement for the Service and the Subject of the Agreement
The agreement for parts of the Service that require registration is established between the Service Provider and the Customer when the Customer registers and first uses the Service.
If the Customer’s access rights have been arranged by their employer or another organization as a Community Customer, the agreement under these Terms is considered to be formed at the moment the Customer first registers to use the Service.
The subject of the agreement is the Customer’s access to the Charging and/or Parking Service, as well as the ability to order paid services through them. The Service includes providing the Charging and/or Parking Service to Customers who are within the Service’s coverage area and have the technical means to receive the Services. The Customer is responsible for having the necessary devices, such as a mobile phone, internet connection, payment methods, and for ensuring payments are made. The Customer is also responsible for the adequate protection, functionality, and compatibility of their browser and other software required to use the Services.
7. Using the Charging Service
The Charging Service is accessed through the web or mobile application. Current information and prices for the Charging Service are displayed within the Service. The Service Provider reserves the right to adjust prices flexibly, depending on factors such as the time of day. The price of the Charging Service may also vary per customer, meaning it may differ from the standard rate.
The Customer is responsible for using the Charging Service and charging equipment in accordance with the provided instructions. Before beginning charging, the Customer must ensure that their vehicle’s charging system complies with the standard used in the Charging Service and that their vehicle can be charged through the Service. The charging cable must be connected, the charging process conducted, and ended according to the vehicle-specific instructions and those provided for the charging point. The Customer must check the charging point’s status information and any error messages.
If the Customer uses the Service Provider’s eTolppa -charging point with a schuko socket to charge an electric or hybrid vehicle, they are responsible for using only a compliant charging cable. The current for the cable must be limited according to the available options at the charging location, either to 8 amps (which corresponds to approximately 1.8 kW charging power) in accordance with standard SFS-EN-62752, or to 16 amps (approximately 3.6 kW charging power) in accordance with standard IEC 60884-1:2022.
It is the Customer’s responsibility to ensure that their payment details in the Service are up to date and sufficient at the time they use the Charging Service.
The use of public charging points is charged from the balance that the Customer has loaded into the Service, based on the current price list and other payment terms. The minimum balance that can be loaded into the Service is €5.
The use of non-public charging points is charged from the Customer’s balance in the Service or automatically on a monthly basis, based on the actual use of the Charging Service, the current price list, other payment terms, and the Operational Agreement between the Service Provider and the Customer.
The Service Provider reserves the right to introduce other flexible payment options for the Customer.
In cases of payment issues, the Service Provider reserves the right to close the Customer’s account. In the event of late payments, the Service Provider reserves the right to charge statutory late interest and, where applicable, collection fees.
The Customer must comply with all parking restrictions and regulations at the charging point.
8. Using the Parking Service
The Parking Service can be used for one-time parking payments, fixed-term seasonal parking, and open-ended seasonal parking. The Customer can apply to extend their fixed-term seasonal parking for the next period through the Service. The extension application must be submitted by the end of the calendar month preceding the last valid month (e.g., to extend parking through October, the application must be submitted by the end of August). Fixed-term seasonal parking is valid for 1, 3, 6, or 12 calendar months, depending on the Customer’s choice.
Open-ended seasonal parking remains valid until it is terminated by either the Customer or the Service Provider, as defined in section 12 of the agreement.
The Parking Service is accessed via the mobile application. The current information and prices for the Parking Service are displayed within the Service. The price applied to parking is the one in effect at the time the parking session begins. The Service Provider reserves the right to adjust prices flexibly, depending on factors such as the time of day. The price for the Parking Service may also be customer-specific, meaning it may differ from the standard rate.
The Customer is responsible for ensuring that their payment details in the Service are up to date and sufficient at the time they use the Parking Service.
It is also the Customer’s responsibility to ensure that their fixed-term or open-ended seasonal parking permit for the parking area within the Service is valid and paid for when parking begins, and that each invoice is paid by its due date. The payment request for the seasonal parking fee is generated in the Service approximately 7 days before the start of the next billing or contracted parking period, and payment must be made by the invoice’s due date. If the Customer makes the payment after the due date, the seasonal parking permit will be reactivated once the payment is received.
For short-term Parking Service use, the Customer is automatically billed twice a month, mid-month and at the end of the month, based on the actual use of the Parking Service, the current price list, and other payment terms.
The Customer is responsible for using the Parking Service in accordance with the rules and instructions for each parking area, as provided in the Service and/or on-site. The Customer must ensure that the parking area selected from the Service map matches the location and area where their vehicle is parked.
No refunds will be given for seasonal parking, even if the Customer stops using the Parking Service for any reason during a paid period.
9. Customer’s Additional Responsibilities Related to Service Use
The Customer is responsible for ensuring that they:
Keep their personal information, details about vehicles they use, and any authorized additional users up to date;
Remove the license plate numbers of vehicles no longer in their use from the Service;
Allow the sharing of location data necessary for using the Service with the Service Provider, at least during times of Service use (the map function within the Service will not work accurately without enabling location sharing on the device), or otherwise ensure that they use the Service in the correct location, even if the map function is less precise without location permission;
Do not use the Service while driving a vehicle;
Pay for charging or parking by other means if the Service is unavailable or not functioning (e.g., due to maintenance or poor network connection);
Pay Service-related fees on time;
Comply with parking regulations and instructions and are responsible for parking fines and other consequences resulting from non-compliance;
Report to the Service Provider without delay if their mobile phone intended for Service use is lost or stolen;
Use the Service solely by themselves; and
Use the Service only for purposes that comply with these Terms, the law, and good practices.
If the Customer does not promptly notify the Service Provider about the loss or theft of their mobile phone or other identification or authentication methods, the Customer is responsible for any purchases made in the Service using their account.
The Customer is fully liable for any damage caused to the Service Provider, other users, or third parties as a result of using the Service in violation of these Terms, the law, or good practices. The Service Provider has the right to block access to the Service and prevent purchases.
Nets serves as the payment service provider for the Service. Payments are also subject to Nets' own terms of use and data protection terms, both of which can be found on Nets' website. Payments can be made using the payment methods currently offered by Nets, which are clearly visible in the Service. On the Customer’s bank statement, the payment recipient will appear as Nets or Paytrail. In case of payment defaults, the Service Provider reserves the right to close the Customer's account in the Service. If payments are delayed, the Service Provider reserves the right to charge statutory interest on late payments and, where applicable, collection fees.
The Customer can communicate with the Service Provider through the Service, for instance, to report any issues identified at charging stations or parking areas, and may upload photos along with text-based messages (together referred to as "Content"). By submitting Content through the Service, the Customer agrees and confirms that:
The Content they submit is not illegal or otherwise inappropriate;
The Customer has taken reasonable precautions to identify and remove any viruses or harmful components from the Content before submission; and
The Content is their own, or the Customer has unrestricted rights to submit it to the Service Provider.
The Service Provider reserves the right to remove any Content submitted by the Customer at any time, at its discretion, and is not obligated to retain or provide copies of such Content to the Customer.
If the Customer violates their responsibilities, the Service Provider has the right to block their access to the Service and/or terminate the Service agreement immediately, without any obligation to refund the fees paid by the Customer or any third party that acquired the right to use the Service (such as an employer).
10. Service Provider’s Responsibilities
The Service Provider is not liable for any written errors or other mistakes provided and updated by the Customer, nor for any consequences resulting from such errors. Errors including but not limited to incorrect charging or parking events or parking fees.
The Service Provider makes no warranties regarding the timeliness, accuracy, or completeness of the Service. The Customer understands and agrees that they use the Service at their own risk, and the Service Provider does not guarantee that the Service will be error-free or uninterrupted. The Service Provider is not responsible for the suitability of the Service or any product purchased through the Service for the Customer. The Service Provider is not liable for services offered by third parties, the operation of communication networks, or other functional components, nor for their possible effects on the performance of the Service.
The Service Provider is not responsible for any damage or loss caused by force majeure, such as legal provisions, actions by authorities, sabotage, war, failures or delays in telecommunications or transportation, boycotts, strikes, epidemics, or other similar situations beyond the Service Provider's control, which could not have been foreseen before entering into the agreement.
The websites web.eParking.fi and app.eParking.fi are provided "as is." The Service Provider does not guarantee that the websites will be available without interruption or error-free. The Service Provider reserves the right to make changes to the websites or restrict access to them at any time.
The Service Provider is only liable to compensate the Customer for direct damages caused by the Service Provider’s negligent conduct in violation of the law or the agreement. Such direct damages typically include the immediate costs incurred in resolving an error, such as phone and postage costs. The Service Provider is not liable for any indirect damages to the Customer or third parties, such as lost profits or financial loss. The Customer is not entitled to compensation for any direct damages unless they promptly notify the Service Provider of the error and submit a claim and evidence of the damage within a reasonable time. The liability of the Service Provider is limited to the extent required by mandatory provisions of Finnish law.
The Service and the Service Provider's websites may contain links to sites owned or maintained by third parties. When accessing such sites, the Customer must familiarise themselves with and accept the applicable terms of use before beginning use. By following links to these sites, the Customer accepts that the sites are not under the control of the Service Provider, and the Service Provider has no influence over the content published on them. The Service Provider is not responsible for any material contained on third-party sites. The inclusion of an external third-party link on the Service Provider’s websites also does not imply that the Service Provider endorses or promotes the sites or the products or services mentioned on them.
11. Intellectual Property Rights
The intellectual property rights to the Service, the Service Provider’s websites, and the materials and trademarks contained within them belong to the Service Provider and third parties, while other rights related to the Service belong to the Service Provider or its partners.
The Service and the Service Provider’s websites contain copyright-protected material. All rights not expressly granted in these Terms are reserved. Copying, transferring, distributing, or storing any part of the content of the Service or the websites in any form is prohibited without prior written consent from the Service Provider. The Service and the Service Provider’s websites may be viewed and accessed on a computer, mobile phone, or similar device, and parts of them may be printed for the Customer’s own personal use. Even partial distribution of the content is prohibited without separate prior written consent from the Service Provider.
The intellectual property rights to materials added to the Service by the Customer (such as photos and videos) remain with the Customer.
12. Termination of the Customer Relationship
A Customer who is a consumer has the right to cancel the contract under these Terms within 14 days of its conclusion. Similarly, if the Customer has ordered other products from the Service Provider, the Customer has the right to cancel their order within 14 days of receiving the product. The Customer is not required to provide a reason for exercising their right of cancellation.
If the Customer has requested the commencement of services before the 14-day cancellation period ends by starting to use the Charging and/or Parking Service, the Customer must pay reasonable compensation for the services performed by the Service Provider to fulfill the contract before the Customer submits their notice of cancellation. The Customer's right to cancel does not apply to charging and parking sessions, and the Customer is fully responsible for all payments related to charging and parking sessions incurred before the cancellation of the Service.
Fixed-term or indefinitely valid subscription parking may begin before the end of the cancellation period if the Customer, by starting the use of the Service, has given prior consent for the contract to begin during the cancellation period and has thus accepted that they forfeit their right to cancel.
After the cancellation period has expired, the Customer may terminate the Service. Termination must always be made in writing, either through the eParking app in the reservation details or via email. The Customer must primarily send the email from the email address registered in their eParking account. If this is not possible, the Customer must explain the use of another email address for the termination notice and provide the email address associated with their user account in the eParking app. The notice period is until the end of the month following the current month, meaning if the Customer terminates the contract in August, the contract will end on the last day of September. The Customer’s payment obligations continue until the date when the parking subscription, valid until further notice, ends due to the termination. Some eParking invoices, such as those for electricity consumed during charging, may be sent to the Customer after the contract ends, and the Customer is also responsible for paying these final invoices.
The cancellation and termination notice must be sent to the Service Provider via email at info@eparking.fi, and the notice must include the Customer’s name, email address, and phone number.
The Service Provider has the right to terminate the Customer’s Service with seven days' notice if the Customer, despite a reminder, has not made reasonable corrections within a reasonable time to the following issues:
The Customer fails to fulfill their payment obligations;
The Customer uses the Service in violation of these Terms or against the obligations they have towards the Service Provider or Corporate Customer; or
The Service Provider has reason to suspect that the Service is being misused.
The Service Provider has the right to suspend the implementation of the Customer's parking permit if the Customer has not paid invoices related to the Service by their due dates. The parking permit will be reactivated once the payment has been received by the Service Provider shortly after the due date. The Service Provider has the right to proceed with terminating the Customer’s contract in the aforementioned cases of payment default.
After the termination of the contract, the Customer's personal data in the user account will be deleted, and the connection between the data and charging history will be severed. Statistical charging history without the possibility of linking it to the Customer will remain with the Service Provider. However, information related to the Customer’s relationship and transaction history will be retained to the extent necessary for potential debt collection and dispute resolution. Additional information regarding the processing time of personal data can be found in the Service Provider’s privacy policy.
13. Processing of Personal Data
The Service Provider processes the Customer’s personal data in accordance with the applicable personal data legislation. More detailed information on the processing of personal data can be found in the Service’s privacy policy. The privacy policies of third parties used in the Service, such as parking facilities and payment services providers, can be found on the respective service providers’ websites, and Customers are encouraged to review them as well.
14. Duration and Transfer of the Agreement
These Terms apply to the use of the free, public sections of the Service whenever the Service is accessed.
The agreement concerning the use of the Service that requires registration is valid either for an indefinite period or for a fixed term agreed with the Customer or as specified in the Customer’s order. The agreement terminates no later than when the Customer's account is closed.
The Customer does not have the right to transfer the agreement concerning the Service to a third party. The Service Provider may transfer the agreement to a third party by notifying the Customer of the transfer.
15. Effects of Termination of the Agreement
When the agreement concerning the use of the Service ends for any reason, the Customer’s contractual right to use the Service ceases.
16. Changes to the Service and Terms
The Service Provider has the right to change the content of the Service and these Terms to adapt the content and/or functionality of the Service or the Terms to a changed operating environment, developed business, and/or updated regulations. The Customer accepts the changes by continuing to use the Service. The current valid Terms are available on the Service's website and mobile application. It is the Customer’s responsibility to review any changes to these Terms and to save the applicable contract terms for each order they place.
If the Terms are changed in a way that significantly worsens the position of a consumer Customer regarding a Service already purchased and still in use, the Service Provider will notify such consumer Customers of the upcoming change and offer them the opportunity to terminate the agreement before the changes come into effect.
17. Applicable Law and Dispute Resolution
These Terms are governed by Finnish law, excluding its provisions on conflict of laws.
In the event of a disagreement arising from this agreement or its application, the Parties will primarily seek to resolve the dispute through negotiation. If the Parties cannot reach an amicable agreement, the dispute will be resolved in the first instance at the District Court of Pirkanmaa in Finland. However, a consumer Customer may also bring the dispute to the general court of their domicile or submit the matter to the Consumer Disputes Board.